joi, 22 octombrie 2009

America ne pregăteşte de război?

România, misiune imposibilă


Din discursul lui Joe Biden la Bucuresti reţin pentru analiză doar următoarele:


“Decizia de dezvoltare a unei noi capacitati pentru NATO este vitala. Felul in care tratam acest lucru, pregatirea Aliantei pentru a reactiona rapid, cu ceea ce toti numim frontul comun. Astazi, o noua amenintare se dezvolta la adresa aliatilor europeni - rachetele cu raza scurta si medie de actiune. Impreuna cu tehnologia nucleara reprezinta o amenintare. SUA cred ca exista un mod mult mai eficient de aparare impotriva rachetelor balistice: aceasta faza de aparare se refera la amenintarile la adresa Europei. Acest scut va apara Europa mult mai eficient, se adreseaza mult mai bine amenintarilor de astazi. Ne va permite sa ne adaptam pe viitor, daca vreo tara inamica va decide sa atace teritoriile aliatilor nostri. Un plan de aparare anti-racheta inseamna securitate mai buna atat pentru SUA, cat si pentru Europa. Apararea anti-racheta nu are nimic in comun cu Rusia. Noi de fapt actionam pentru a colabora cu Rusia, vrem ca toti sa beneficieze de aceasta aparare anti-racheta. Noi avem interese comune.”


Aşadar cuvintele-cheie ar putea fi “a reacţiona rapid”, “ameninţare”, “scut care va apăra Europa mult mai eficient”.


Din câte ştiu, Europa nu e atacată de nimeni. Dar Biden spune că există o ameninţare şi trebuie să reacţionăm rapid. Desigur, nu Rusia e duşmanul. Atunci, cine? Şi de unde ar putea veni rachetele astea în capul nostru de ne trebuie scut? Şi de ce ar avea ursul de la Kremlin interese comune cu cei care introduc în Marea Neagra, evident în apele teritoriale româneşti, nave cu “echipament defensiv” (numai gurnalistii imbecili puteau reproduce aşa ceva fără să le treacă prin minte să explice că o navă cu echipament militar este în proporţie covârşitoare ofensivă şi să nu facă nicio legătură cu scutul antiracheta)? Sau cu cei care vor să scoată statele statelit de sub controlul rusesc?


Ce mai zice Biden?


"Trebuie sa conduceti cu curaj si fermitate. Acum 20 de ani, popoarele din Europa Centrala au schimbat cursul istoriei si au condus-o spre o noua era, libera, dreapta. Acum le puteti spune si altora cum sa realizeze promisiunile", a declarat Biden.

Puteti sa conduceti Moldova, Georgia, Ucraina, spre stabilitate si prosperitate. Armenia, Azerbaidjanul, pot sa invete din experienta voastra. Dar trebuie sa conduceti cu curaj si fermitate”.


Opaaa…”Europa Centrală”, “o nouă eră”, “să conduceţi”. Începem să mai pricepem câte ceva. Păi Kosovo e pe cale de a-şi declara independeţa peste câteva săptămâni (asta explică vizita precipitată şi hiper-securizată a oficialului american) , eveniment privit cu îngrijorare în Europa, unde nu există un punct de vedere unitar. SUA sprijină independenţa provinciei albaneze, dar statele din Europa de Est ştiu ce înseamnă asta: că nu se va putea obţine fără vărsare de sânge. De accea, SUA şi-au trimis reprezentantul cu mesajul limpede că NATO va  transfera toate responsabilităţile statelor membre din zonă. Cu alte cuvinte, dacă ursul devine nervos, n-avem decât să ne spălăm  pe cap cu el. America a văzut că democraţia noastra a făcut majoratul, prin urmare nu mai au motive să ne acorde asistenţă. Ca oameni mari, ne putem descurca singuri. Adulţii au treabă acum prin Iran, să termine ce au început în Afganistan….Iată adevăratul preţ al intrării noastre în NATO: să mergem până la capăt alături de SUA chiar dacă interesele lor în zonă vor împărţi Europa în două şi ne vor pune într-o postură dramatică faţă de vecinii noştri, de la apus şi de la răsărit. Aşa trebuie înţeleasă şi încrâncenarea prezidenţiabilor noştri: în acest nou joc politic, strategic şi militar poziţia României va fi decisivă. Contează "simpatiile" preşedintelui viitor. Ele pot fi de folos fie Rusiei, fie SUA care, ca să fie mai sigure, le-au transmit mesajul simultan celor trei eligibili.

Pentru cei care nu ştiu ce înseamnă activarea unui scut antiracheta în apropiere, sa-şi imagineze un joc de artificii, unde din când în când mai scapă de sub control materialele pirotehnice. Sau ia foc butoiul cu pulbere cu care a ameninţat Putin.

 
http://www.adevarul.ro/articole/audierile-la-cij-asupra-independentei-kosovo-vor-avea-loc-in-perioada-1-10-decembrie.html

miercuri, 21 octombrie 2009

Încrâncenarea politică foloseşte unei elite invizibile


Liderii noştri sunt corupţi cu toţii sau doar proşti?



Textul de mai jos nu îmi aparţine. Cei mai mulţi nu vor recunoaşte sursa, nici eu nu o pot dezvălui pentru că, între timp, statul român a avut grijă să o treacă la index, împreună cu alte lucrări care ne-ar fi putut da idei. Şi nu glumesc sau nu fac aceste afirmaţii de dragul unei publicităţi ieftine. Spun doar că, deşi face parte dintr-o lucrare elaborată la sfârşitul sec. al XVIII-lea, textul parcă descrie România anului 2009.


"Preşedintele va interpreta după dorinţa noastră legile existente, care pot fi interpretate în mai multe feluri; el le va anula cînd îi vom spune noi că trebuie; va avea dreptul de a propune legi provizorii şi chiar o nouă schimbare a Constituţiei, sub pretextul binelui suprem al statului.

Aceste măsuri ne vor da putinţa de a nimici încetul cu încetul, pas cu pas, tot ceea ce vom fi siliţi să introducem în Constituţii, când va fi sosit timpul de a grupa toate guvernele sub autocraţia noastră.


Recunoaşterea autocraţiei noastre poate sosi şi înainte de suprimarea Constituţiei, dacă popoarele, obosite de neorânduielile şi caracterul uşuratic al conducătorilor lor, vor să strige: „Alungaţi-i  şi daţi-ne un rege universal, care să ne poată uni împreună şi să distrugă cauzele neînţelegerilor noastre: graniţele raţiunilor, religiile, calculele statelor, un rege care să ne dea acea pace şi acea odihnă pe care n-o putem obţine de la conducătorii şi reprezentanţii noştri”.


Ştiţi foarte bine că pentru a face posibile asemenea dorinţe, trebuie să tulburăm în mod neîntrerupt, în toate ţările, legăturile dintre popor şi guvern, pentru a ajunge să obosim întrega lume prin dezbinare, duşmănie, ură şi chiar prin martiriu, foame, răspândirea bolilor, mizerie"....



marți, 13 octombrie 2009

Interesul poartă fesul, mai ales în politica


Drum expres, în zig-zag pe traseul exproprierilor
Vânătoare organizată pentru banii publici 


Drumul expres Galaţi- Slobozia-Drajna a devenit, fix în aceeaşi zi, subiect de discuţie şi la Brăila, şi la Galaţi. Mai întâi, senatorul PDL Marius Necula a anunţat în conferinţă de presă că există o firmă interesată să execute lucrarea în valoare de 100 de milioane de euro, dar a avertizat că cei care s-au gândit să facă afaceri din exproprieri vor fi dezamăgiti. Un avertisment, dar către cine şi de ce?
După cîteva ore, preşedintele CJ şi şeful filialei brăilene a PSD simte şi el nevoia să aducă precizări. Şi ce zice el? Stancu zice că se face drumul (trecem peste asta, doar e campanie!) dar că sunt mai multe firme interesate- din Portugalia, din Austria. Dar nu spune cât costa şi nici pe unde trece acest drum. Un fel de răspuns adresat lui Necula. Ce să înţelegem de aici?
Păi, să procedăm metodic! Ne aflăm în plin război între o clasă compromisă de politicieni oportunişti şi un preşedinte oligarh ce mai are de partea lui câţiva inşi numiţi în posturi de decizie de unde dau tun după tun în fondurile şi domeniul public. În acest context, în care toată suflarea politcă umblă cu limba scoasă după banii publici, apar şi oportunităţile.
În zona Brăila-Galaţi, vorbim acum despre drumul expres, căci podul este un subiect prea perimat. Acest drum n-ar trebui să aibă mai mult de 20 de km. Dacă noi nu ştim pe unde trece el, Stancu ştie, că doar el a făcut planşele, cel mai probabil cu o firmă din Austria. De ce Austria? Pai să ne gândim numai câte „plimbări”a făcut el numai în ultimii doi ani în Austria, sub pretextul că merge la schi. Buuuuun, dacă Stancu ştie şi Necula ameninţă că exproprierile programate nu vor avea loc, înseamnă că nu s-au înţeles cu privire la traseu.  Şi am ajuns în punctul fierbinte.
Teoretic, drumul expres ar trebui să se facă pe distanţa cea mai scurtă dintre Brăila şi Galaţi, fără prea multe ocolişuri, căci asta e ideea construirii lui. Dacă Necula i-a stabilit valoarea de 100 de milioane de euro, ajungem la un cost de 5 milioane pe km, luând în discuţie o lungime acceptabilă de 20 de km. Ceea ce e enorm, în situaţia în care bulgarii construiesc  drumuri de munte cu 4 milioane de euro pe km. Prin urmare, drumul pe care îl vede Necula este altul decât cel văzut de  Stancu. Explicaţia e simplă.Cu siguranţă, Stancu nu vorbeste despre terenul deţinut de CJ, mult mai simplu de folosit,  ci vorbeşte despre exproprieri făcute în zona în care au proprietăţi oameni de afaceri din Brăila. În afară de gaşca liberalului Ion Sterian, despre care ştim că deţine teren în aproprierea digului, despre ceilalţi nu avem cunoştinţe. Dar are Stancu şi e de ajuns. Nici măcar nu mai contează dacă sunt oameni de afaceri sau interpuşi. Ai cui? Pălărie într-un picior, ghici ciupercă ce-i!  
Necula însă se referă la cu totul  alte exproprieri, unde proprietari sunt gălăţenii. Simona Draghincescu ştie şi ea cine, că doar le-a vândut. Terenurile fermei de la Baldovineşti, despre ele vorbesc. Prin urmare, pentru a ieşi câştigător din acest conflict pe foarte mulţi bani,  social-democratul Gheorghe Bunea Stancu nu are decât o singură variantă: să se facă util în această campanie electorală  pe lângă şefii lui Necula, de la PDL, cei care de fapt dau banii pentru exproprieri. Iată de ce am lansat în articolul precendent ipoteza că Stancu trădează interesele PSD.


miercuri, 7 octombrie 2009

Din păcate, doar Băsescu ştie ce face

România azi
O clasă politică compromisă VS un preşedinte oligarh

În mod evident, natura conflictuală a lui Traian Băsescu împiedică societatea românească să evolueze în ritmul ei natural, mult prea lent în opinia intelectualităţii şi a populaţiei din mediul urban, şi să se aşeze pe principiile statului de drept. Aceasta este şi explicaţia încrâncenării care i-a cuprins de-a valma pe politicieni, nerăbdători să se scuture de accesele de autoritarism ale unui pseudo-lider dornic să-şi perpetueze privilegiile obţinute în urma unei campanii de manipulare sistematică a opiniei publice fără precedent în istoria ultimilor 20 de ani. Şi pe deasupra, oligarh!
Numai că lupta aceasta surdă între politicienii care nu se bucură (exclusiv din vina lor) de o percepţie pozitivă în rândul opiniei publice, pe de o parte, şi autoproclamatul preşedinte reformator, pe de altă parte, are ca efect confirmat şi de institutele de sondare a opiniei publice ţinerea departe de secţiile de votare a electoratului activ din punct de vedere social. Ceea ce nu reuşesc să înţeleagă politicienii prinşi în această luptă este faptul că Traian Băsescu exact pe asta mizează: să perpetueze dezgustul şi neimplicarea orăşenilor, în paralel cu stimularea electoratului din mediul rural. Deplasările sale tot mai frecvente prin ţară şi anunţarea candidaturii tocmai la Cucuieţii din Deal nu sunt deloc întâmplătoare şi dovedesc că se bucură de consilieri de anvergură, experţi în psihologia maselor.
Cei care spun în acest moment că Traian Băsescu nu are şanse să fie reales dacă ajunge în turul 2 cu Antonescu, Oprescu sau Geoana, ori practică aşa numita „propagandă neagră”, depăşită din punct de vedere istoric, ori sunt de-a dreptul ignoranţi. Ceea ce consilierii lui Băsescu nu sunt. În mod categoric, aceştia cunosc studiile asupra comportamentului electoral al ţărănimii făcut de Samuel Huntington, care evidenţiază că atunci când masele rurale îşi exprimă dreptul de vot atunci rezultatul este păstrarea structurii de putere existentă.
„Dacă mediul rural sprijină guvernul, acesta are posibilitatea de a izola şi limita opoziţia urbană”. Iată de ce e important ca şi guvernul să fie perceput ca sută la sută favorabil preşedintelui.

joi, 1 octombrie 2009

Pentru Gheorghe Bunea Stancu a sosit momentul adevărului


Stancu schimbă macazul?

Aş îndrăzni să speculez următoarea mişcare a lui Stancu Gheorghe Bunea, acum că PDL şi-a atins ţinta; PSD a fost scos de la guvernare cu două luni înaintea alegerilor prezidenţiale. Acest lucru l-am anticipat deja într-un editorial publicat la începutul anului în Ziarul de Brăila, când remarcam faptul că partidul prezidenţial îşi pune partenerul de guvernare în cele mai dificile ipostaze cu scopul de a dicredita PSD. Personal, cred că preşedintele Consiliului Judeţean Brăila nu se află în cel mai bun moment al carierei sale de politician. Este momentul în care apele în ceea ce îl priveşte se vor separa. Înclin să cred ca interesele sale îl apropie mai mult în acest moment de PDL şi îl îndepărtează de partidul căruia îi datorează poziţia pe care o ocupă în acest moment.
De altfel, la vizita recentă a lui Geoană la Brăila a fost evidentă răceala liderului social-democrat faţă de Stancu. Iar zvonrile că acesta a fost ţina ironiilor usturătoare ale lui Liviu Dragnea la întâlnirea privată de după momentele oficiale ale delegaţiei social-democrate sunt cît se poate de credibile.

Loredana Alexandru este o femeie curajoasă..sau neinformată



Funcţia trece, problemele rămân

Primul paşaport biometric la Brăila aparţine doamnei ex-prefect


 Tehnologia de identificare are şi aplicaţii suspecte


“Elemente de noutate ale documentelor biometrice

Din punctul de vedere al analizei de fata, doua elemente ale noului document au fost gasite relevante: introducerea cipului RFID in documente oficiale si stocarea amprentelor. Fara a mai intra intr-o descriere detaliata a tehnologiei RFID, reamintesc ca cipul RFID contine o memorie unde pot fi stocate informatii care pot fi citite de la distanta. In majoritatea statelor care au adoptat acest gen de pasaport, informatiile de pe cipul RFID sunt aceleasi cu cele inscrise pe hartie. Totusi, Romania este unul din cele cateva state care au decis si amprentarea posesorilor pasaportului si stocarea amprentelor in format digital in memoria cipului. Pentru a se asigura ca datele de pe pasaport nu sunt accesate de cititoare neautorizate si nu sunt clonate, a fost implementat un sistem care presupune criptarea informatiilor stocate pe cip astfel incat ele sa nu poata fi citite decat de terminalele autorizate de la granita.
Fiecare din cele doua elemente pot fi sursa atingerii unor sensibilitati sau erodarii unor drepturi.

Cipul RFID


Cipul RFID inserat in document aduce un caracter dinamic informatiei folosite pentru identificare. Astfel, de exemplu, pe langa simpla prezenta a acelorasi date din pasaport, unele state au decis amprentarea, altele nu, altele au decis inregistrarea a doua degete, altele a tuturor degetelor. Infrastructura tehnologica in colaborare cu cea legislativa face posibila adaugarea si a altor informatii in viitor daca se va dori (irisul, informatii ADN, etc.). Faptul ca introducerea acestor documente a fost facuta fara dezbatere publica nu ofera deloc incredere ca decizia introducerii altor informatii personale in viitor nu va fi luata in aceeasi maniera.

Aplicatii controversate

O alta sursa de ingrijorare ar putea veni din folosirea pentru documente de identificare personala a unei tehnologii (RFID) care are si aplicatii controversate. Simpla existenta a variantei implantabile subcutanat si faptul ca ea este folosita in din ce in ce mai multe contexte pentru identificarea si urmarirea oamenilor (de la cel medical inspre cel militar), duce cu gandul la un viitor in care si unele autoritati ar putea decide schimbarea pasapoartelor biometrice cu o varianta a acestei tehnologii. Ingrijorarea este intarita si observand ca autoritati actuale nu au ezitat sa impuna tehnologia RFID pentru urmarirea cetatenilor [6].

Inca o sursa de ingrijorare legata strict de elementul RFID vine din perceptia imaturitatii sistemului, mai ales in ce priveste securitatea datelor (a documentului si a bazei de date). Desigur, problema securitatii bazei de date nu este specifica pasapoartelor ci este generala tuturor sistemelor care gestioneaza date personale cum vom vedea mai jos. Despre securitatea documentului in sine, mai multe variante au fost aratate ca fiind nesigure [7], [8], desi autoritatile romane au adoptat o varianta ulterioara (P5CD080) si sustin ca implementeaza standarde de securitate extinsa (Extended Access Control).


Amprentarea

Un alt element sensibil este folosirea amprentelor ca sursa de stabilire a identitatii. Mai mult, in cazul de fata este practicata de catre autoritatile statului si totodata fata de toti cetatenii, putand eroda unele categorii de gandire si elimina distinctii fundamentale: Astfel, in perceptia tuturor, amprentarea practicata de autoritati este o procedura care se declanseaza numai cand cetateanul este suspect intr-un anume fel. Amprentarea tuturor cetatenilor poate elimina aceasta distinctie inducand in randul populatiei sentimentul de suspiciune, erodand astfel increderea, valoare esentiala unei societati libere.

Corpul ca sursa de identitate in fata statului

Amprentarea fiecaruia reprezinta totodata un pas care intareste rolul corpului ca sursa de identificare in fata statului. Acesti pasi de folosire din ce in ce mai mult a corpului citit de masini, ca sursa de identitate in fata statului (amprente, iris, retina, fata) renasc sensibilitati profunde fata de perioadele in care oamenii erau marcati pe corp cu identificatori numerici de catre anumite state, fiind tratati similar unui obiect de inventar. Desigur, amprentele din pasaport nu sunt acelasi lucru cu o stigmata aplicata pe/sub piele dar reprezinta un pas important in folosirea corpului in constructia identitatii.

Pasapoartele biometrice in contextul mai larg al problemei profilelor personale si al protectiei datelor

Una din consecintele digitizarii informatiei este generarea unor cantitati imense de date care trebuie gestionate. In particular, o problema majora o reprezinta gestionarea datelor cu caracter personal. Securitatea acestor date a devenit cruciala la fel ca si normele dupa care datele cu caracter personal sunt colectate, agregate si folosite. De exemplu, profilele personale sunt produsul unor astfel de practici de colectare a datelor personale, extragere a informatiilor relevante si agregare a lor pentru a deriva continut semnificativ. Astfel de profile personale pot agrega date colectate din mai multe aspecte ale vietii unei persoane (email, informatii medicale, trafic transfrontalier, trafic pe internet, etc.) dand celui care le controleaza o perspectiva extrem de fina asupra vietii individului, erodand astfel sever intimitatea. Avand in vedere ca astfel de profile personale sunt stocate in format digital fiind greu de sters (putand fi usor copiate) ele pot avea consecinte imprevizibile asupra persoanei respective in viitor, chiar daca are senzatia in prezent ca nu are nimic de ascuns. De exemplu, asiguratorul ar putea decide marirea contributiei de sanatate daca ar putea citi dieta personala (judecand-o ca fiind nesanatoasa). Angajatorul ar putea decide neangajarea daca ar suspecta eventuale probleme de sanatate ale candidatului, citindu-i fara cunostinta dosarul medical, etc.


Astfel de probleme nu privesc numai bazele de date operate de autoritati ci reprezinta o problema majora a societatii informationale. Totusi, procesul de agregare crescanda a bazelor de date operate de autoritati si colectarea de catre acestea a din ce in ce mai multor date personale de la cetateni contribuie la construirea unor astfel de profile personale detaliate si supravegheabile de la nivelul statului si mai sus. Astfel de dezvoltari contribuie la fenomenul supravegherii panoptice si trebuiesc serios investigate.

Colectarea, agregarea si folosirea informatiilor cu caracter personal sunt pe agenda unui numar crescand de studii interdisciplinare. Acest eseu are un scop prea restrans pentru a oferi recomandari detaliate in ce priveste normele si implementarile care ar trebui sa guverneze sistemele de management al identitatii digitale in Romania. In schimb subliniaza ca problemele ridicate referitor la intimitatea, libertatea si demnitatea persoanei sunt reale si sugereaza ca dezbaterea trebuie continuata iar comunicarea din partea autoritatilor trebuie sa ofere transparenta in ce priveste stocarea si procesarea datelor personale pentru a elimina confuziile si a preveni abuzurile.


 Sursa: http://www.stiinta.info/news/634/103/