vineri, 4 ianuarie 2013

Limitez activitatea jurnalistică, dar BrăilaNews rămâne!

Bun găsit la acest început de an! Pentru mine este un moment de răscruce profesională şi un prilej potrivit de bilanţ. Am creat acest blog la sfârşitul anului 2009, din refuzul de a accepta izolarea şi constrângerile de toate felurile care au decurs din aceasta, odată cu desfiinţarea singurei publicaţii la care am lucrat având o politică editorială independentă de interesele şi complicităţile locale. De altfel, aşa cum aveam să înţeleg mult mai târziu, acesta a fost principalul motiv pentru care Ziarul de Brăila a dispărut din reţeaua Goldbach Media, fostă ARBOmedia, fiind şi singura publicaţie locală care a avut acest parcurs, toate celelalte cotidiane fiind vândute. 
Din luna februarie 2010, de când monitorizez traficul pe BrăilaNews, am înregistrat pentru cele 726 de postări un număr de 452. 414 accesări si 189.934 vizitatori. Numai în ultima luna am avut 5.326 accesări, 3.625 de vizitatori, 1.812 dintre aceştia  intrând pentru prima dată pe blogul meu. Vă mulţumesc pentru interesul pe care îl manifestaţi pentru postările mele, ceea ce mă obligă faţă de dumneavoastră în continuare, deşi am încheiat anul 2012 cu certitudinea că pentru mass media, în general, şi pentru jurnalişti, în particular, devine imposibilă manifestarea profesională fără compromisuri majore, care deformează funcţiile presei şi care scot la iveală caracterul uman, sau lipsa acestuia, după caz. Şi mă voi explica.
Blogul BrăilaNews a fost modalitatea prin care m-am putut exprima ca jurnalist în condiţii severe de marginalizare şi a constituit baza unui alt proiect mediatic, Viata Brailei, în care am fost cooptată, cu un scop electoral bine definit şi asumat. Cum bine ştiţi, în toată această perioadă mi-am păstrat şi argumentat permanent convingerile, am făcut eforturi considerabile pentru a evita compromisurile de care aminteam mai sus, ceea ce a atras asupra mea diverse forme de presiune şi rivalităţi inutile care, pe alocuri, au intrat în cu totul altă sferă decât cea a dialogului, a contra-argumentelor exprimate în aceeaşi manieră şi, dacă îmi permiteţi, a unei atitudini normale şi civilizate.
Despre ce se întâmplă în mass media mai spun doar atât: când mult hulitul preşedinte afirmă că o anumită parte a presei (n.n- şi doar această presă rezistă, pentru că e susţinută financiar de grupuri de interese) constituie o vulnerabilitate la adresa securităţii naţionale spune adevărul. Ca jurnalist cu o experienţă îndelungată în presa locală şi naţională, chiar în interiorul trusturilor vizate, ştiu ce spune preşedintele. Mă revoltă însă că acelaşi preşedinte nu vorbeşte despre vulnerabilităţile din alte domenii, cum ar fi economia, politica demografică şi alimentară, administraţia centrală şi locală etc. Traian Băsescu arată doar presa cu degetul pentru că prin ea a căzut în dizgraţia poporului. Restul vulnerabilităţilor nu-l interesează şi nu le demască pentru că le-a patronat!
Într-un astfel de mediu, în care tot soiul de jivine au acaparat statul şi joacă destinul poporului la ruleta rusească, orice voce critică şi de oriunde ar veni ea nu se mai poate face auzită, cu atât mai mult cu cât opinia publică e firavă, fiecare individ ocupându-se în cea mai mare parte a timpului cu supravieţuitea personală.
Un profund sentiment al inutilităţii demersului jurnalistic onest,  într-un context în care personaje nocive pentru interesul public au primit puteri nelimitate prin vot popular, mă determină să limitez activitatea mea jurnalistică şi să mut accentul profesional într-un domeniu de activitate nou. Asta nu înseamnă că BrăilaNews va înceta să mai fie blogul în care aţi găsit întotdeauna puncte de vedere onest exprimate, dacă veţi avea nevoie de acestea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile dvs vor fi vizibile doar după validare.