marți, 28 februarie 2012

Un comunist rupe tacerea: 20 de ani de PCR, 20 de ani de PSD

La cererea unui cititor al blogului BrailaNews, republic o scrisoare deschisa, adresata, in urma cu doi ani, conducerii centrale a PSD. George Mircea Barsan a fost exclus din PSD Braila deoarece a indraznit sa propuna schimbarea lui Gheorghe Bunea Stancu din functia de presedinte al organizatiei judetene, pentru prejudiciile pe care acesta le aduce social-democratiei. El a adresat o scrisoare deschisa conducerii centrale a PSD, lui Victor Ponta si lui Adrian Nastase.


Scrisoare deschisa
INCHIZITIA COMUNISTA din PSD-ul brailean,
Catre :
- VICTOR PONTA – presedinte PSD din Romania
- ADRIAN NASTASE – presedinte Consiliu National
- Conducerilor tuturor organizatiilor Psd – Braila
- Membrilor simpli de partid si simpatizantilor de partid

Ma numesc BARSAN GEORGE MIRCEA .Sunt pensionar de putina vreme si am descoperit intamplator ca nu mai sunt membru al partidului.
Am o bogata experienta profesionala, fiind pe rand simplu inginer si ajungand dupa o perioada indelungata( de peste 20 ani) la functia de director in mai multe unitati economice (inainte si dupa revolutie). Pe plan politic,am fost pana acum (in cei peste 40 de ani ani),cum imi place sa spun, numai in doua partide: in partidul comunist vechi PCR ( 20 de ani) si in partidul comunist nou PDSR-PSD (alti 20 de ani). Chiar daca cei mai vechi (de varsta mea) se vor simti lezati, trebuie sa privim realitatea in fata si voi incerca sa ma explic. Pai cum se poate numi altfel PSD-ul brai!ean (ca la el ma refer), cand in conducerea lui se gasesc oameni ca: COADA,SIMIONESCU, ROTARU, ICHIM Silvia si alti tovarasi, care inainte de 1989 au facut parte din structurile de conducere a PCR iar acum ocupa din nou aceleasi functii de conducere in PSD-ul local. Mai mult, suntem probabil singurul oras din Romania resedinta de judet care am avut si inca mai avem primari fosti prim-secretari comunisti din regimul trecut, unul la partidul communist mare (LUNGU) si celalalt prim secretar la tineretul comunist(SiMIONESCU), deci oameni care au slavit prin munca lor, comunismul. Sigur,imediat,mi se poate reprosa ca si eu am fost membru de partid in perioada comunista si asa este. Dar spre deosebire de ei eu nu am fost un MISIONAR, un propovaduitor al comunismului, un om care am trait din leafa de la partid, ci un om care a trait in acea perioada, fara a fi convins de,,virtutile„ comuniste. Din capul locului, vreau sa se stie ca nu sunt pentru inlaturarea completa a fostilor comunisti din viata urbei, dar asta nu inseamna ca ei sa fie in primele randuri de unde sa conduca, ci mai in spate,in randul trei-patru, de unde sa-si puna la dispozitie experienta. Dar nu ca acum cand: tov.Coada a fost secretar judetean PCR iar acum e secretar municipal al PSD, tov.SIMIONESCU a fost prim-secretar judetean UTC iar acum secretar executiv la organizatia judeteana a PSD si primar de Braila (fost senator), tov.ROTARU fost presedinte de CUASC – IMB (cei in varsta stiu ce inseamna) si secretar de partid PCR si acum secretar general al PSD judetean-senator de Braila si exemplele pot continua. Asa cum se spune „la vremuri NOI,tot noi,tovarasii…„.Ce este mai rau ca, daca acesti tovarasi sunt la apusul vietii, si vor mai influenta putin timp viata orasului, au crescut langa ei mici tovarasi ca vasnicii urmasi MIRCEA FLORIN (omul de incredere al lui Simionescu),CRITA BOGDAN (finul lui Rotaru), MIJA FLORIN (pacat de el ca-L cunosteam pe taica-su care era om de treaba) si altii.
Dar sa revin la activitatea mea din interiorul partidului comunist nou si sa precizez ca mai intotdeauna am fost un critic, un opozant permanent (din interior bineinteles si cred ca am gresit) al modului de a face politica social-democrata, de care ma simt atasat, care sa aiba insa si puternice nuante liberale. Intotdeauna am fost impotriva abordarii fastului in desfasurarea activitatii, a organizarii intalnirilor de partid cu o tenta solemna, de festivitate(cu prezidii alese, p-v), parca eram siliti sa nu iesim din canoanele comuniste, a discutiilor controlate de mai marii de partid care nu puteau concepe si alte pareri care nu erau in concordanta cu propriile pareri (cine nu e cu noi e impotriva noastra) si multe alte aspecte ale vietii de partid.
Trebuie spus, cum se zice „colac peste pupaza,,ca din anul 2004 de cand a devenit membru de partid,a fost parasutat la conducerea organizatiei judetene PSD (membrii de partid stiu cum) tovarasul Gheorghe B.S.,care a incalecat pur si simplu si a arestat tot ce misca in partid. Bagand fortat in practica de partid un stil de lucru inchizitional, de slugarnicie, de obedienta, de pupincurism, de frica, de teama aproapelui ca te poate pari oricand, el pedepsind pe oricine nu-i era pe plac sau incerca sa-l contrazica (de multe ori pe drept). Este si cazul meu, pentruca mi-a si spus ca „nu stiu sa-mi tin gura,, si ca,,va avea grija sa ma inlature „ lucru pe care, asa cum se aude (nu stiu nimic oficial) l-a realizat. Cum l-a realizat, voi spune in cateva cuvinte. Pai, a pus la cale cu vajnicul tov.COADA, o sedinta de partid la org.de baza (ca in PCR), unde l-a trimis pe BOSNEAG SORIN-presedintele org.municipale PSD ca si coada de topor si fara sa fiu macar anuntat, m-a pus in discutie, in lipsa, cu propunerea de excludere din partid.Avand norocul ca am prins de veste, m-am prezentat tocami cand discutau mai cu foc.Mi-am sustinut punctul de vedere, incercand sa arat ca nu se mai poate merge ca in anii comunisti cand inchizitorial, in baza unor „anonime„, se luau masuri de sanctionare fara sa te aperi. Fara sa se tina cont de hotararea adunarii,unde s-a apreciat vechimea in partid si faptul ca sunt un membru activ, bineinteles ca superiorii au deci ca cea mai buna solutie e EXCLUDEREA din partid.(Coada laudandu-se la mai multi membri de partid ca am fost anuntat). Si pentru ca „cum e turcul asa e si pistolul, se foloseste un mod de lucru dictatorial, de forta, cu pumnul in gura, ca pe propria mosie, unde legea o face un singur om (cam mititel cei drept si la propriu si la figurat). Se spune prin targ ca Gheorghe este un abil om de afaceri, ca asa s-a imbogatit, ca asa s-a realizat in viata (eu nu cred, pentruca stiu mai multe) dar presupunand ca asa e, sa-si vada de afacerile lui si sa nu infecteze viata de partid cu stilul afacerist din propria ograda. A creat o sleahta de profitori pe care la un moment dat, sunt sigur, nu-i va mai putea struni si-l vor arunca la gunoi, acolo ii e locul (exempe sunt nenumarate si in istoria orasului).
Dar adevaratul motiv pentru care m-a inlaturat este cu totul altul, tovarasi. Motivul este ca tov.Gheorghe B.S.nu a putut s-a treaca cu vederea faptul ca cineva, adica eu am incercat sa candidez impotriva sa la nominalizarea org.judetene PSD la presedentia consiliului judetean (functie administrativa) in anul 2008 si mai ales ca anul acesta adica 2010, am propus ca el sa fie schimbat din functia de presedinte al PSD-Braila.Toate astea le-a arhivat si nu a putut sa suporte, dandu-si arama pe fata, obligand obedientii, acolitii, sa-i desavarseasca opera. Unii tovarasi vor fi inclinati sa considere ca sunt un frustrat, ca sunt nemultumit din nu stiu ce cauze. Pot raspunde ca DA, asa e, dar nu cum isi inchipuie ei, ci din contra pentru ca sunt frustrat ca nu am REUSIT cu umilele mele forte sa schimb ceva in modul de lucru al partidului in care am intrat, benevol, de cand a luat fiinta si din care am spus o data ca voi pleca ultimul, cand vor ramane numai doi.
Oricum,D-le PONTA, D-le NASTASE, nu puteti mentine la conducerea partidului in Braila niste nababi, niste imbuibati, niste oameni care nu au comun nimic cu doctrina social -democrata ( vorbesc de doctrina si cred ca Ghe.B.S. si altii ca el nici nu stiu ce-i aia), care nu pot vorbi unor oameni simpli ca nea MANOLE de ex. despre principiile social-democrate. Acasti oameni nu fac altceva dacat sa se aleaga intre ei pana la sfarsitul vietii, ramanand in acvariu pentru ca asa s-a intamplat sa se roteasca intre ei. Este bine sa luati pulsul (daca sunteti interesati bineinteles) de la oamenii de jos din partid, de la cei care ar putea sa va furnizeze informatii reale de cum stau lucrurile, nu sa ascultati numai ce va soptesc la ureche sefii de orice natura ar fi ei. La fel, ar trebui sa aveti in vedere si aprecierile pe care le fac jurnalistii in publicatiile brailene de ex.art.„asta e Stancu„cocosul Stancu latra tare”, sau art.din ziarul RL „Cum a ajuns baronul Bunea stapan peste Braila„ etc.
In incheiere, chiar daca multe din aprecierile mele reprezinta o declaratie politica si mi-au fost sugerate chiar de mai multi membri de partid, si pe alocuri au si nuante pamfletare, reprezinta o realitate cruda a zilelor noastre.
Membri de partid, pesedistilor din Braila, luati atitudine si incercati sa schimbati ceva, ca viitorul sa sune altfel, fara comunisti, fara inchizitii aplicate la comanda. Eu consider ca nu am fost exclus din partid, ca doar eu am luat decizia de a ma autosuspenda pana cand voi aprecia ca pot reveni.
BARSAN GEORGE MIRCEA

6 comentarii:

  1. Intre timp tovarasul Barsan a trecut la al treilea partid din cariera sa, PDL. Sa fie PDL Braila noul PARTID COMUNIST?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu tot cu nevasta, bine-nteles! ;)

      Ștergere
    2. Nu, doar PDL este mirosul de cacao (bani si functii) care a atras diversii comunisti adusi de Balcan sau diversi profitori adusi de Badalan

      Ștergere
  2. ai uitat bai mircea ca ai fost secretar UTC pe uzina, la TUG zis Intreprinderea de Raparatii ? Hai sifon !

    RăspundețiȘtergere
  3. Ipocrizia postdecembrista!
    Si pentru cei de mai sus:
    Interesant ar fi sa analizati ce a facut d-nul Barsan dupa si nu inainte.
    Oricum, pentru faptul ca a tras cat a putut de pe la TRANSCAR SA, desi se pare ca nu de ajuns, nu cred ca e vinovat partidul. De asemenea, nu se poate face vinovat partidul nici pentru celelalte afaceri esuate. Asta pentru ca intr-o societate concurentiala, partidul nu-ti poate garanta si succesul in afaceri.
    Nu am intelegeti greist, nu iau partea PSD-ului, dar nici nu pot sa accept hotul care striga "hotii!!!" si sa-i plang de mila.
    Desigur, e un site de opinie! Nu critic editorul articolului ci autorul scrisorii.
    Cat pentru acelasi autor, exista o vorba: "Fiecare are ceea ce merita!" sau "Fiecare pasare pe limba ei piere!"
    VA urez rabdare!

    RăspundețiȘtergere
  4. De fapt PSD-istii sunt continuatorii PCR,acolo sunt si marile rafulei care mocnesc de zeci de ani,reglari de conturi,asa intalnesti in toate partidele actuale din Romania.
    PPDD-istii pot sa se vada in "oglinda",
    cruciadapdl.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere

Comentariile dvs vor fi vizibile doar după validare.