Radu Mircea Berceanu este cel de-al doilea ministru care ar trebui să beneficieze în mod special de atenţia presei, după Vasile Blaga, pentru că se pregăteşte de o "lovitură" de proporţii.
Scurtă biografie
Acesta a indeplinit functia de ministru al Industriei si Comertului in Guvernul Ciorbea (1998-1999) si in Guvernul Radu Vasile (1999-2000). A fost si ministru al Transportului si Constructiilor in Guvernul Tariceanu I (2006-2007). Din decembrie 2008 pana in octombrie 2009, Radu Berceanu a fost ministru al Transporturilor in Guvernul Emil Boc I, executiv ce a fost demis prin adoptarea unei motiuni de cenzura de catre Parlament. A ramas insa interimar pe acest post si in decembrie 2009 a fost numit in aceeasi functie in Executivul Boc II, investit dupa ce presedintele Traian Basescu a fost reales. Imediat după revoluţie, în 1990 şi 1991 a urmat cursuri de specializare pe instituţii democratice în SUA şi de specializare pe probleme parlamentare în Canada
Avere considerabilă
Cat timp a fost ministru al Industriilor si Comertului, prin masurile luate, a declansat o serie de controverse. Scandalurile de coruptie in care a fost implicat, toate finalizate cu "neinceperea urmaririi penale" de catre procurori, l-au scos totusi, ulterior, pe Berceanu, din zona suspiciunilor.
Berceanu are o avere impresionantă: apartamente la Craiova, Râmnicu-Valcea, şi în Spania, două maşini Toyota si Volvo, bijuterii de mii de euro, plasamente, investiţii, depozite bancare şi actiuni de milioane de euro.
Relaţii apropiate cu ruşii
Partea mai puţin cunoascută a biografiei ministrului Transporturilor îi schiţează acestuia un profil dubios. Numele lui real (asa cum este trecut în ducumente de speciaIitate): Arad Bercovici, fiul evreului Haim Bergovici. Acesta a intrat în atenţia serviciilor de informaţii încă înainte de 1989, pe cînd era inginer la Fabrica de Avioane din Craiova. Fiind deţinător de secrete, el a întreţinut relaţii neoficiale cu unii cetăţeni străini care aveau legături de afaceri cu întreprinderea la care lucra. De asemenea, era în relatii apropiate cu agenţi ai spionajul militar sovietic, GRU. Fostul comandant al celei mai mari unitati de gradul zero din sudul României (de la Balta Verde, judeţul Dolj) a descoperit, în timpul loviturii de stat din decembrie 89, că Berceanu era trecut pe toate documentele secrete ale Armatei ca „CI”-st. Actualmente, privatizarea CFR Marfă, desfăşurată sub oblăduirea sa, este o afacere la fel de păguboasă pentru statul roman ca şi "Petrom" şi "Flota. Profitînd de situaţia de criză, Radu Berceanu pregăteşte privatizarea CFR Marfă, prin reducerea personalului, făcând jocurile viitorului proprietar, operatorul austriac Rail Cargo (multe din firmele austriece care au investit în România sunt de fapt controlate de ruşi- vezi Laminorul Brăila). Valul de disponibilizări colective de la CFR Marfă face parte dintr-o schemă pe care Radu Berceanu a stabilit-o la începutul acestui an cu operatorul austriac, prin care se urmăreşte ca după privatizare să nu existe costuri cu restructurarea şi profitul. Negocierile dintre austrieci şi Radu Berceanu se desfăşoară de aproape un an de zile, timp în care compania a fost pregătită pentru a fi servită celui mai important operator feroviar european, la un preţ subevaluat, dar contra unui comision de 300 de milioane de euro, care se adaugă sumei de 500 de milioane de euro, pe care va fi privatizată CFR. Dincolo de aceste socoteli, austriecii mai sînt pregătiţi ca alte 10 milioane de euro să ungă rotiţele mai mici ale angrenajului privatizării atît din cadrul ministerului, cât şi pentru liderii sindicali, care vor avea un important rol în procesul de privatizare.
Va urma Adrian Videanu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariile dvs vor fi vizibile doar după validare.