luni, 20 decembrie 2010

PDL, invins de minciuna si dorinta de parvenire cu orice pret-scrisoarea unui consilier judetean catre Emil Boc

Mascarada excluderilor din PDL are un nume: epurare. Giana Patrascu, fosta sefa a partidului si consilierul judetean Sorin Sarbu confirma, din interiorul sistemului, ceea ce BrailaNews afirma de aproape un an: orasul a incaput in mainile unor pradatori fara scrupule. Fara sa fie capabili sa explice rostul rafuielii cu indezirabilii, cei care au preluat PDL Braila sunt susceptibili de un singur lucru: alaturi de cei care conduc acum PSD si PNL, democrat-liberalii braileni isi aduc contributia la inchiderea unui cerc. Probabil ca strategia din laboratorul lor este ca pentru 2012, PDL si PNL sa-si uneasca fortele si sa treaca PSD-ul in opozitie dar, chiar si daca ar avea sucuces, nu se intampla decat o rotire a exact acelorasi indivizi la sacul cu bani publici. Acesti oameni isi asigura accesul la resurse prin compromis si santaj reciproc, dorinta de parvenire cu orice pret, si nici macar nu se mai obosesc sa mimeze interesul fata de oras si locuitorii sai. Si-au creat un sistem prin care doar ei si cozile lor de topor stapanesc acest oras, in care tinerii nu au nicio sansa la cariera si sunt nevoiti sa plece, iar cei care raman au de ales intre a fi slugile lor umile sau a fi striviti ca niste viermi. Si totul se intampla din cauza lipsei noastre de reactie.Nu luam atitudine, nu-i deranjam cu nicio intrebare in speranta desarta ca ne vor lasa in pace. Stiti bine ca nu o fac, si atunci cand se impiedica de noi nu au nicio rezerva sa ne dea la o parte pentru a-si face loc ei si ciracii lor.Iar noua, notiuni ca demnitate si onoare ne devin din ce in ce mai straine. Sau, poate dimpotriva, abia acum incep sa se manifeste. In acesta cheie as intrepreta declaratia Gianei Patrascu publicata in Obiectiv ("Balcan spunea că eu nu sunt politician. Dacă Balcan crede că, în politică, furtul şi minciuna sunt calităţi, atunci eu nu sunt politician. Eu nu cred în aşa ceva. Oricum, una peste alta, CCJ-ul nu era în măsură să ne sancţioneze pe noi, deoarece atât eu, cât şi domnul Necula facem parte Consiliul Naţional de Coordonare. După câte observ, cei din CCJ încă nu au învăţat să citească statutul PDL. E posibil să-mi dau demisia din partid! Eu îmi doresc un spaţiu politic brăilean veritabil, cu oameni tineri şi capabili, nu această făcătură"), dar mai ales demisia consilierului Sorin Sarbu, pe care a adresat-o lui Emil Boc. Citind documentul, nu pot decat sa salut gestul si sa-l felicit pe ex- democrat-liberalul brailean pentru asumarea celor scrise. Iata demisia lui care ar trebui sa-i puna pe ganduri pe toti cei care cred ca PDL Braila are alte scopuri decat cele mentionate:

Domnule Preşedinte Interimar al Partidului Democrat Liberal

Vă comunic prin prezenta faptul că, după 20 de ani, am decis să renunţ la calitatea de membru al acestui partid, cu câteva zile înainte de 22 decembrie, întrucât, la 21 de ani de la Revoluţie, la care am participat activ, situaţia de la Brăila nu difera cu aproape nimic din punct de vedere politic faţă de atunci. Mafia transpartinică e la putere în acest judeţ, iar PDL îi acorda tot concursul, indiferent ce se declară de către cei ce s-au instalat să se înfrupte din fruntea organizaţiei locale.
Totodată, renunţ şi calitatea de consilier judeţean, deoarece este evident că angajamentele luate în faţa alegatorilor nu au nicio legătură cu ceea ce face Partidul Democrat Liberal pe plan local.
În esenţă, faptul că aţi tolerat, ori, poate, chiar sprijinit, ca o grupare provenită din PSD şi PC să falsifice alegerile interne de la nivelul judeţului, vă face cel puţin complice cu aceştia. Aveaţi, ca preşedinte,  datoria de a veghea la respectarea Statutului, dar, îndeosebi, la respectarea angajamentelor politice luate faţă de cetăţeni, aceeaşi cetăţeni care au reinvestit în PDL încrederea lor prin voturile exprimate la ultimele alegeri prezidenţiale.
Atât timp cât aşa-zisa conducere de la Brăila este preocupată exclusiv de căpătuiala ei şi a acoliţilor care o susţin, iar dumneavoastră, ca prim-ministru vă lasaţi şantajat cu voturile din parlament, nu mai puteţi pretinde că discursul politic pe care îl promovaţi are vreo acoperire în realitate sau că guvernarea în care aţi angajat PDL mai are vreo legatură cu încrederea pe care ne-au acordat-o alegatorii.
Domnule Preşedinte, pentru faptul că staţi cu minciuna, cu hoţia, cu impostura, la masa, deşi aţi fost încunoştiinţat despre toate acestea, dar şi pentru multe alte motive pe care ar fi inutil să le mai enumăr, vă asigur de toată aversiunea pe care o poate avea un opozant al regimului comunist ceauşist, dar şi al regimurilor pesediste.
Fripturismul pe care îl toleraţi în întreaga Românie, compromisul laş pe care îl practică unii „lideri” la nivel central, falsificarea realităţilor cotidiene, măsurile comuniste pure(taierea tuturor salariilor în mod egal e cea mai comunistă dintre ele) pe care le adoptaţi sau promovaţi, nu pot face decât să adâncească dispreţul pe care îl resimte alegatorul onest faţa de poltroneria „politică” de la nivelul conducatorilor „politici”. Nu politica e curvă, domnule Boc, oamenii „politici” care se poarta ca proxenţii ordinari fac să existe această expresie.
Ca profesor de drept, ar fi trebuit să ştiţi că minciuna despre adevăr nu face ca adevărul să devină minciună, dar şi că nu se poate face dreptate, prin nedreptate.
Dacă mai aveţi vreo umbră de demnitate, ar trebui să faceţi singurul gest pe care un om de onoare îl poate face, dacă nu cumva veţi da dovadă, mai înainte de aceasta, de capacitatea de a acţiona ca preşedinte responsabil, chiar dacă interimar, al Partidului Democrat Liberal. Altcumva, vă informez că destructurarea Partidului Democrat, ordonată de Năstase acum 4-5 ani a reusit.

17 decembrie 2010                                                                                       Ec. Sorin Sîrbu


Domnului Emil Boc, Preşedinte Interimar al Partidului Democrat Liberal

26 de comentarii:

  1. Mda, o fi vreun partid fără legături în ceea ce se etichetează ca "mafia locală" ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu cred, dar daca ii lasam de capul lor nu mai au limite. Este de datoria celor care inteleg ca nu se mai poate asa sa reactioneze. Ori ii determinam sa ia decizii in interesul public, care sa vizeze dezvoltarea orasului, ori ne vor umili pe mai departe, pe banii nostri.

    RăspundețiȘtergere
  3. 100% ADEVAR.FELICITARI SORIN SIRBU si AURA COSTEA pt. CURAJUL pe care il aveti!
    Toate cele spuse le-am trait cu totii.Nu conteaza partidul,ci cercul de interese,indiferent cine e la butoane, sa fie dintre EI.
    BRAILENI TREZITI-VA!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ca sa ne trezim ar trebui sa strigam: "Acum 21 de ani la Timisoara, AZI in toata tara"!
    Dar am ajuns prea fricosi, prea saraci cu duhul, prea impartiti. Unde sunr roamanii curajosi care au iesit in strada in 89 ca sa scape de un dictator aparat de un sistem militarizat? Daca am iesi sa le cerem socoteala nu-i mai apara nimeni pe acesti infractori imbuibati ca prea si-au batut joc de politie, jandarmi aramata. Baietii astia au depus juramant sa apere Tara si Poporul. Poporului i se jură credinţă şi nu unei gasti. Nu vor apara un regim contestat de popor.

    RăspundețiȘtergere
  5. ...cat de bine ati inceput sa manipulati oamenii cu lucruri spuse pe jumatate.dar domnul revolutionar dc nu spune cat pretindea , in calitate de consilier al lui vasioiu, ca sa rezolve mici probleme?..e bine sa arunce piatra cel care se stie curat, neatacabil. iar faptul ca scrieti doar din auzite, de cum va sufla unii sau altii si le amplificati dupa propria dumneavoastra opinie este degradant pentru un jurnalist, opiniile unui jurnalist se pastreaza si se apara intr-un mediu de presa bine organizat, pe care dumneavoastra nu-l mai apreciati deloc pentru ca , de fiecare data, ati plecat din acel mediu de presa cu cativa jurgalai.ar fi frumos daca ati da, chiar si pe propriul bloc, fapte si lucruri obiective nu aflate la granita orgoliului dumneavoastra neimplinit.

    RăspundețiȘtergere
  6. V-ati racorit? Din care auzite scriu, stimate domn? Scrisoarea am inventat-o eu? Relatiile de cardasie vizibile si pentru chiori le-am inventat eu? Sau nu sunteti decat una din cozile de topor de care se servesc "cinstitii" carora le luati apararea intr-um mod atat de josnic? Pentru ca ma atacati atat de curajos, cum sta bine unui anonim, aflati ca "mediul de presa" nu l-am parasit cu "jurgalai" (poate zurgalai, dar scoala nu v-a fost prea draga, dupa cate observ) ci prin DEMISIE, ori de cate ori am avut de ales intre supunere fata de patron sau respectarea regulilor profesionale. Cu exceptia Ziarului de Braila, care a fost inchis brutal si fara nicio sansa de a fi salvat, tocami cand se angajase in campanii de presa care nu conveneau. Nu va permit sa-mi spuneti, sub anonimat, ca scriu din auzite. Sunt propriile mele experiente si inca n-am suferit o spalare de creier sa vad lucrurile asa cum le prezentati dvs. Cata vreme lasitatea va impiedica sa va asumati aceste opinii, va rog sa va abtineti sa-i judecati pe aceia care au curajul sa spuna ca traim intr-un oras controlat la modul cel mai ordinar.

    RăspundețiȘtergere
  7. bravo... nu te da batuta. asemenea indivizi exista peste tot. ei sant motivati sa iasa la atac sa ii atace pe cei care ii demasca. de ce nu a zis nimic de consilierul asta pana in prezent? cum s-a saturat de hazul lor cum ii dau la cap. pai acest sarbu cu ce e mai prejos decat celalant consilier silviu radu care aduna tot pentru alde vasioiu si acuma aduna pentru colocuitoru de la moldova. te acuza pe tine ca manipulezi? nu vreau sa te perii eu pe tine acum dar cred sincer ca esti un ziarist onest. spui ce vedem si noi. dar ei vor sa manipuleze ca ei sant inregimentati politic si vor sa fie alesi. si se apara unul pe altu. apar la ziar sau la televiziune si au aerul ca sant cei mai seriosi oameni cand colo ei sunt doar niste lacuste ipocrite. ne-am invatat sa nu ii bagam in seama dar am ajuns intr-un punct critic. trebuie sa facem ceva sa ne scuturam de acesti paraziti. mergi inainte ca suntem de partea ta.

    RăspundețiȘtergere
  8. @tavernica
    BrailaNews exista datorita cititorilor ca dvs. Eu nu am a ma justifica. N-am scris niciodata la comanda si sunt oameni care au sesizat asta. Sunt responsabila de propriile mele opinii, nu cred ca detin adevarul absolut, dar prefer ca atunci cand cineva are alt punct de vedere sa argumenteze civilizat de ce nu am dreptate. Nu sub anonimat, nu cu lovituri sub centura, si nu plecand de la premise false.

    RăspundețiȘtergere
  9. sucuces,intr-um,tocami-dar dumneavoastra v-a placut atat de mult scoala?daca tot va legati de altii ar fi bine sa fiti putin mai atenta si la greselile dv.traim intr un oras controlat de"frumoasa"culoare rosie,in fruntea caruia sta Gheorghe Bunea Stancu.Scuze ca va zic dar toata presa din orasul Braila este condusa de acesta.

    RăspundețiȘtergere
  10. @ Cristina Stamate (observati ca si dvs ati comis o greseala, si nu tocmai minora),

    Multumesc pentru ca ati simtit nevoia sa faceti corectura pe raspunsul meu, desi constat ca nici dvs nu puneti in practica sfatul pe care mi-l dati.
    Cat priveste restul comentariului, va spun ca suntem de aceeasi parere, dar mai cred ca putem schimba impreuna starea de fapt. As introduce totusi o nuanta si as spune ca nu ma numar printre ziaristii controlati. Cand au inchis Ziarul de Braila, am decis sa duc mai departe, pe cont propriu, ceea ce cu ziarul nu a fost posibil.Multumesc ca ati facut efortul sa cititi acest lucru si va mai astept si cu alte opinii. BrailaNews exista pentru ca exista si un public interesat de articolele mele.

    RăspundețiȘtergere
  11. @Aura Costea
    "oamenii" despre care scrii se tem cel mai mult de cei care gandesc si de cei pe care nu-i pot opri sa spuna ceea ce gandesc. si sunt atat de lasi si se simt atat de vinovati incat nu pot oferi raspunsuri plauzibile. ei apeleaza la unicul mijloc pe care il au la indemana: discreditarea. daca nu esti cu ei, esti impotriva lor dar nu sunt constienti ca minciuna are picioare scurte.

    RăspundețiȘtergere
  12. @Aura
    Si eu apreciez ceea ce faci si te respect pentru indarjirea cu care te agiti aici. Totusi e suspect modul brusc in care ai inceput sa critici pedeleul. Stiu, ai mai raspuns aici ca ai asteptat sa vezi ce fac ei, cum actioneaza, etc... Pare a fi disperarea omului care a pierdut ceva si ma gandesc ca nu e intamplatot momentul atacului tau cu ratarea discutiilor de a deveni purtatorul de cuvant al partidului. Daca sunt erorare poti sa-mi spui. astept cu interes raspunsul tau.

    RăspundețiȘtergere
  13. Interesant comentariu si am si un raspuns: in urma articolelor critice pe care le-am scris cu privire la venirea lui Dumitriu, acesta a solicitat o dicutie cu mine, spunandu-mi ca ma insel asupra celor scrise si, mai mult a considerat ca as putea face fata unei astfel de responsabilitati de care pomeneati. Raspunsul meu a fost textual si Dumitriu nu-l poate nega: "Ma simt onorata de o asemenea propunere, dar mai intai castiga alegerile, apoi mai vedem". A castigat alegerile si am urmarit evolutia lucrurilor. Ceea ce am constatat nu-l onoreaza si, prin urmare, nici eu nu ii pot fi de folos. Nu s-a ratat nicio discutie pentru ca aceea a fost singura pe aceasta tema. Este dreptul meu de a avea o optinune, nu credeti?

    RăspundețiȘtergere
  14. Daca asa stau lucrurile esti o femeie desteapta. Cam ce poate sa spuna un purtator de cuvant la partidul in care unu' e pe fata cu Stancu, altul l-a facut pe Stancu ceea ce si acum se da de ceasul mortii sa i-o traga si cu un presedinte care vine de la Galati si e la fel de legat de Stancu pe cat se jura ca nu-i asa. Felicitari, Aura Costea! Ai tarie de caracter!

    RăspundețiȘtergere
  15. @Aura
    Multumesc pentru precizare.Lamureste multe lucruri si articole ale dumneavoastra din trecut si de acum. Era nevoie de o astfel de lamurire pentru cei care intram pe blog sa va citim opiniile. Aveti perfecta dreptate cand spuneti ca este dreptul fiecaruia de a avea o optiune, deci si al dumneavoastra. Faptul ca ati discutat cu domnul Dumitriu si ca ati stat in expectativa si nu l-ati refuzat e lamuritor. Nu acuzabil, doar lamuritor.

    RăspundețiȘtergere
  16. Nu consider ca opiniile mele sunt infailibile. L-am criticat in aceiasi termeni in care il critic si acum. Mi se pare o chestiune de bun simt ca, daca omul spune ca nu am dreptate, sa incerc sa inteleg unde gresesc. In ceea ce-l priveste pe Dumitriu se dovedeste ca nu am gresit. Deciziile de data recenta confirma ceea ce am sustinut de la bun inceput. Procedand cum am procedat, nu ma poate acuza nimeni de rea-credinta. Faptul ca se mai alatura si altii opiniilor mele constituie o garantie ca intuitia mea si informatiile de care am dispus au fost corecte.

    RăspundețiȘtergere
  17. @Aura Costea
    Raspunsul pe care i l-ai dat lui Titi Dumitriu, desi tu nu ai avut prea mult de ales te pune intr-o alta lumina decat cele auzite de unii dintre noi. Prin ceea ce scrii tu acuzi in primul rand ca Stancu este tartorul si toti ceilalti ii canta in struna, bineinteles ca nu degeaba. Fiecare are cate un beneficiu mai mic sau mai mare. Dumitriu a vrut sa para altceva, s-a prezentat un om curat si chiar a plusat. Pentru ca tot tu ai scris ca e si el la fel de legat de Stancu ca toti ceilalti ai fost rezervata si bine ai facut. Esti mult mai matura si iti stii bine tinta, chiar daca nu te afli intr-un moment prea bun, ceea ce face ca atitudinea ta sa fie si mai laudabila. Ai tot respectul meu, nu e la indemana oricui sa fie atat lucid.

    RăspundețiȘtergere
  18. Nu stiu ce ati auzit, eu am raspuns unei intrebari, ce-i drept destul de stravezie ca aluzie. Tot eu sunt cea care in luna martie scria urmatoarele: "Problema lui Balcan şi a prietenului său Bădălan este însă Constantin Dumitriu, gălăţeanul pe care vor să-l impună la conducerea filialei brăilene. Acesta, nu numai ca este privit ca un outsider, dar mai e suspectat că se află în aceeaşi sferă de influenţă faţă de Stancu, prin amiciţia care îl leagă, încă de când era pe băncile şcolii, de Ştefan Rădulescu- finul şi omul prin care Stancu face ce vrea cu bugetul CJ. Din acest motiv, cu cât se apropie data alegerilor, cu atât starea de spirit a democrat-liberalilor brăileni devine incendiară."
    De atunci si pana acum nu mi-am modificat opinia, ci doar am acceptat sa observ ce se intampla si sa confrunt cu cele ce sustinea personajul. Din nefericire, concluziile nu ii sunt favorabile si le gasiti pe acest blog sub forma de articole.
    Ma srprinde interesul pe care l-a starnit acest subiect, dupa parerea mea, lipsit de semnificatie.

    RăspundețiȘtergere
  19. Spui ca toti jurnalistii sunt controlati de Stancu si ca tu la Ziarul de Braila nu erai sub papucul rosiilor. Ce anume incerci sa faci acum? Ai participat activ la conferinte de presa si la alte evenimente ca sa poti sa iti formezi o opinie? Tu ai publicat mai sus punctul de vedere al lui Sarbu. Dar punctul de vedere al partii opuse nu, doar ai spus lucruri pe care le-ai auzit de la altii. Unde mai e profesionalism in acest caz? Ce anume incerci sa faci? Si tu esti de o anumita parte a baricadei, nu poti nega asta. E normal ca de cealalta parte sa fie restul.

    RăspundețiȘtergere
  20. Te citesc in fiecare zi, imi place cum scrii, imi placi tu ca om, pentru ca intamplator ne cunoastem, dar nu cred ca nu stii cine este Sorin Sirbu, sau ce facea cand statea la masa cu conducerea acestui partid, sau a altui partid, sa fim seriosi, sau ...mai noul "sef" de la Salvare!
    Intreg PD-L Braila este o MASCARADA!
    Sa ai un Craciun Fericit!
    G.

    RăspundețiȘtergere
  21. Indiferent ce ar fi facut Sarbu, de data asta are o atitudine corecta. Faptul ca spune lucrurilor pe nume, chiar daca destul de tarziu pentru public, imi da mie personal sentimentul ca nu ma "agit" chiar degeaba, asa cum a apreciat un cititor mai sus. Gestul sau, chiar daca el nu-ti place ca om, este salutar.
    Craciun fericit si tie!

    RăspundețiȘtergere
  22. aura te cunosc esti o persoana corecta in felul tau dar ai un dar te schimbi des ca o ziarista in functie de venit sau de prieteni se pare ca ai nevoie de ,,prieteni,, eu iti propun sa fii mai obiectiva si mai a ,,dracu,,si fa ti un ziar o data ca ma enervezi te ai schimbat mult in ultima luna la multi ani

    RăspundețiȘtergere
  23. Daca faceti schim de nr.telefon,Aura Costea si Anonimul poate reusiti sa discutati aspecte interesante din articol,nu sa va gratulati tot timpul.Anonimule!.Incerci s-o cuceresti pe Aura Costea?Grea incercare,e unsa cu toate alifiile vieti chiar daca accepta sa fie curtata de tine.Cat mai tine acest joc?.

    RăspundețiȘtergere
  24. Pacat ca ai uitat cand si tu ai facut compromisuri si te-ai aliat cu cine nu trebuia. Parca vorbeai de dreptate si cinste. Daca un om este rau mai tot timpul, iar apoi face o chestie mai buna asta nu inseamna ca s-a schimbat si merita sa fie slavit. In fine, pacat ca nu esti obiectiva. Craciun fericit si sarbatori cu bine.

    RăspundețiȘtergere
  25. iar ai raspuns "shmekersc". sper totusi sa fi inteles "substanta" celor scrise.
    Craciun fericit!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile dvs vor fi vizibile doar după validare.