marți, 12 ianuarie 2010

Primăria finanţează un serviciu fantomă

*Capturarea câinilor fără stăpân este scăpată de sub control*Autorităţile nu cer socoteală Direcţiei de Administrare şi Gospodărire Locală pentru miliardele de lei consumate din bugetul local*Federaţia Română pentru Protecţia şi Controlul Animalelor crede că situaţia e de competenţa DNA.



Încă de la înfiinţarea Direcţiei de Administrare şi Gospodărire Locală (DAGL), în decembrie 2002, prin HCLM nr. 205, problema câinilor comunitari a fost trecută la „şi altele”, dat fiind că ea nu este precizată explicit în obiectul de activitate al direcţiei decât tangenţial şi incomplet prin sintagma “activităţi veterinare (ecarisaj)” menţionată în Regulamentul de organizare şi funcţionare a direcţiei – capitolul II Obiect de activitate şi atribuţii. Nici în structura organizatorică a DAGL nu se regăseşte acest domeniu de activitate, instituţia fiind structurată astfel: Serviciul de gospodărire, compus din birourile de urmărire, relaţii cu terţi, impunere persoane şi verificare declaraţii, Birou control contravenţii; Birou informatică; Birou juridic şi de resurse umane; Serviciul buget-contabilitate, cu Birou buget-finanţe-programe; Birou administrativ; Birou plăţi-casierie. Concesiunea unui serviciu neorganizat Abia la doi ani de la înfiinţarea Direcţiei şi cu puţin înainte de intrarea în scenă a lui Vasile Horez, viitorul concesionar, Consiliul Local emite HCLM nr. 300/ 28.09.2004 prin care aprobă, atenţie, Regulamentul de organizare şi funcţionare a Serviciului de gestionare a câinilor comunitari din Brăila. Acest document, în opinia autorităţii publice, ţine loc şi de act de înfiinţare întrucât nu există o hotărâre de consiliu prin care să se fi înfiinţat acest serviciu. Ulterior, prin HCLM 97/ 2006 se aprobă delegarea gestionării câinilor comunitari, prin licitaţie publică, tocmai din motivul că serviciul nu a îndeplinit indicatorii de performanţă stabiliţi. Nici nu ar fi avut cum, deoarece, ca să funcţioneze, pe lângă actul de înfiinţare, serviciul ar fi trebuit să dispună de structură proprie, ceea ce nu e cazul la DAGL, unde toate activităţile s-au făcut de-a valma. Menţionăm că scopul pentru care s-a înfiinţat DAGL a fost acela de a organiza, conduce şi administra gestionarea serviciului public de salubritate. Şi şi-a îndeplinit rolul atât de eficient încât, nu numai că a fost pe punctul de a falimenta operatorii de salubritate, dar a ajuns să se ocupe de numeroase alte activităţi, cum ar fi strângerea autovehiculelor abandonate pe domeniul public şi a câinilor fără stăpân.

DNA, instanţa supremă

Dacă în mandatul primarului Constantin Cibu, când a fost concesionat serviciul către APAM Horez, toate datele acestei afaceri pe bani publici au fost ţinute la secret, actualul primar Aurel Simionescu a fost nevoit să le facă publice, la insistenţele “Ziarului de Brăila” şi ale unei organizaţii de protecţie a animalelor - Federaţia Română pentru Protecţia şi Controlul Animalelor (FRPCA). Contractul de concesiune a scos la iveală faptul că prestaţia concesionarului, plătită cu sume enorme din banul public, este frecţie la un picior de lemn. Cu un spaţiu care nu permite mai mult de 1.500 de animale cazate, care trebuie ţinute acolo, în captivitate şi îngrijite, nu eutanasiate, cu constrângeri legislative referitoare la deparazitare, tratamente veterinare, sterilizare şi incinerare, adăpostul din Lacu Sărat nu este o soluţie pentru eliminarea miilor de câini din oraş. Până la urmă, administraţia locală a înţeles cum stau lucrurile, dovadă că Aurel Simionescu a anunţat că Primăria va face propriul adăpost. Cât despre proasta funcţionare de până acum a serviciului şi cheltuirea banului public după ureche, în funcţie de raportările neverificate ale APAM Horez, în tandem cu directorii DAGL, în special ing. Marioara Barbu, şef serviciu Salubrizare (!?), preşedintele FRPCA spune că nu va lăsa ca peste aceste disfuncţii să se aştearnă uitarea şi atenţionează că toate aceste aspecte ţin de competenţa Direcţiei Naţionale Anticorupţie, pe care intenţionează să o sesizeze.

Primarul nu-şi face probleme

Acesti saci, în care sunt leşuri de animale, se găsesc mai mereu în camera frig de la adăpostul unde primarul crede că sunt "îngrijiţi câinii"

Aurel Simionescu, primarul municipiului, a aflat despre intenţiile FRPCA reprezentate de Mircea Şerbănoiu şi nu s-a arătat surprins. El a spus că responsabilă pentru activitatea de gestionare a câinilor capturaţi şi de cheltuirea banilor este doar DAGL. Singura implicare a Primăriei, în opinia primarului, în problema maidanezilor, este aceea de a vira, de la bugetul municipalităţii, bani către DAGL, în vederea acoperirii cheltuielilor legate de capturarea, transportul şi cazarea câinilor fără stăpân la adăpostul de la Lacu Sărat. “Contractul cu Primăria al APAM Horez este din anul 2006, clauzele sunt cele de atunci. Singurul lucru pe care l-am făcut în 2008 a fost să plătim bugetul care a fost aprobat în anul precedent. Dacă există o chestiune prin care cineva într-un fel oarecare a fraudat, a aruncat banii, nu ştiu ce a făcut, atunci acel cineva va plăti, categoric, indiferent care este el, nu e nicio problemă. Ceea ce trebuie să vedem însă este faptul că noi avem o problemă cu câinii în Brăila, este o problemă reală, avem 1.000 de oameni muşcaţi de câini în Brăila. Am hotărât în ultimul Consiliu Local că vom face un adăpost, cu ceea ce trebuie şi atunci vom avea şi o posibilitate de comparaţie şi a cheltuielilor, şi a eficienţei cu care se utilizează banii. În Bucureşti cheltuielile sunt mai mari decât cele care sunt în Brăila, în momentul acesta. În rest, rămâne opţiunea fiecăruia de a analiza, de a discuta, de a fi contra”, a afirmat Simionescu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile dvs vor fi vizibile doar după validare.