vineri, 5 noiembrie 2010

Ultimul salut al lui Adrian Paunescu catre noi, de pe patul de spital

 "...Eu va salut de-a dreptul cordial / De-a dreptul cardiac, precum se stie,
Recunoscand ca patul de spital / Nu-i o alarma, ci o garantie.
Va vad pe toti mai buni si mai umani / Eu insumi sunt mai omenos in toate,
Da-mi, Doamne, viata, inca niste ani / si tarii mele minima dreptate!"(De la un cardiac, cordial


"Noi nu suntem un popor orfan, nu suntem culesi de la cresele Europei"
  
Tatiana Stepa - Si totusi vine toamna
    

Tatiana Stepa - Poem cu umeri goi
   
 

7 comentarii:

  1. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace. Fie-i mereu amintirea frumosa prin versul si melosul cu care a alinat suferinti sufletesti, ani si ani. Treceti peste resentimente politice si sa pastram momemnte de reculegere poetului si omului Adrian Paunescu.
    Pios omagiu la despartire!

    RăspundețiȘtergere
  2. primeste-l doamne langa eminescu

    RăspundețiȘtergere
  3. Din nou, Dacii liberi

    Noi n-am avut nevoie
    Să luam adeverinţe
    Că vieţuim acasă,
    În patrie la noi,
    Am fost şi vom rămâne
    De-a pururi dacii liberi
    Şi iubitori de pace,
    Şi vrednici de război.

    La Sarmisegetuza,
    La focuri, cu Zamolxe,
    Şi stelele din ceruri
    Din sânge ni se rup.
    Nu ne-au învins romanii
    Şi-am râs de toţi barbarii
    Strigând la ei cu steagul
    Făcut din cap de lup.

    Această dăm de ştire,
    De sub pământul nostru,
    Urmaşilor în care
    Reinviem acum.
    Femeile iubindu-şi
    Să nască dacii liberi
    Spre răzbunarea noastră
    Pe cel din urmă drum.

    Numiţi şi ţara noastră
    Cu numele ei dacic
    Iubiţi pe nou veniţii
    După atâţia ani,
    Dar veşnic ţineţi minte
    Că peste dacii liberi
    Au tot călcat invazii
    Şi altfel de romani.

    Noi am rămas în glie
    Şi devenim pădure,
    Şi devenim recolte,
    Să vă hrănim pe voi,
    Şi temelia ţării
    S-o întărim cu oase
    Şi iubitori de pace,
    Şi vrednici de război.

    Cu tot ce năzăreşte
    Din firea noastră veche,
    Dăm Romelor de ştire,
    Prin ierburi murmurind,
    Că numai oboseală
    Ne-a aşezat sub scoarţă,
    Dar dacă e nevoie
    Ne vom scula oricând.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc pentru aceasta poezie. N-o stiam. Cati dintre noi mai simtim asa? Paunescu mi-a hranit tot timpul iluzia ca nu am devenit niste zombi. A gandit si a simtit colosal. Dumnezeu sa-l ierte si va multumesc ca opriti o clipa si pe blogul meu. Aceste reactii dovedesc ca inca ne mai unesc valori comune.

    RăspundețiȘtergere
  5. „Sunt trei sute saizeci si cinci de rasarituri de soare si trei sute saizeci si cinci de apusuri. Sunt cincizeci si doua de duminici pe care le puteai trai ca viermele sau le puteai zbura. Unde dracu’ sa le zbori? Iarta-ma ca m-am luat cu filosofia si am uitat cit suntem de paziti, tocmai ca sa nu zburam.”

    RăspundețiȘtergere
  6. S-A STINS O FLACARA IN MINE,
    S-A STINS O FLACARA IN NOI,
    O GENERATIE INTREAGA,
    L-ASEAZA-ACUM INTRE EROI!

    Requiescat in pace!

    RăspundețiȘtergere
  7. Odihneasca-se in pace! Ne-a parasit un mare roman si un mare patriot. Dar noi am ramas si ne sta in putere sa ii ducem spiritul mai departe.

    RăspundețiȘtergere

Comentariile dvs vor fi vizibile doar după validare.